Láďa k je součástí „letu“ Kolibříka skoro od počátku. Nejprve pracoval na administrativní pozici v rámci zakázky v bance ČSOB, poté se stal ambasadorem edice našich udržitelných vín Lišky na vinici. S Liškami v minulém roce absolvoval 10 prodejních akcí, na nichž se podařilo prodat 565 lahví vína. Co role ambasadora obnáší a proč je pro Láďu srdcovou záležitostí? Nejen to se dočtete v našem rozhovoru.

Láďo, jak ses vlastně dostal od práce v administrativě k projektu Lišky na vinici?
Byla to zajímavá cesta. V Kolibříku jsem pět let. Z toho čtyři roky jsem pracoval na projektu ČSOB a rok nyní pracuji na projektu Lišky na vinici.
Poté, co zrušili moji pozici v rámci ČSOB, jsem si chvíli hledal novou práci. Když přišla nabídka, že se v Kolibříku chystá nový projekt, do kterého bych se mohl zapojit, neváhal jsem.
Čím tě Lišky na vinici konkrétně zaujaly?
K Liškám na vinici mě především přivedla bývalá kolegyně Klára. To byl člověk, který dokázal namotivovat a nadchnout mě pro tento projekt, který je unikátním spojením vinařství a sociálního podniku. Druhým důvodem pro mě bylo, že miluji gastronomii, takže se to hezky propojilo a zamiloval jsem se i do vína.
Je to tedy tak, že práce je pro tebe zároveň koníčkem?
Před pandemií COVID-19 jsem posiloval. Poté jsem trochu zlenivěl, ale chytl mě půlmaraton, takže trénuji na vozíku dlouhé tratě. A už tři roky se věnuji právě gastronomii. Navštěvuji kvalitní podniky, jako je Fly Vista v Obchodním domě Máj, Tančící dům, nebo Žižkovská věž. Zkrátka restaurace, které mají gastronomii na vyšší úrovni a jídlo je zde opravdovým zážitkem. Dřív jsem byl abstinent, ale v současné době si dám jednou za čas sklenku vína. Většinou to propojuji s jídlem a prozkoumávám spojení vína a gastronomie.
Co edice udržitelných vín Lišky na vinici nabízí svým konzumentům?
Přinášejí na tuzemský trh kvalitní víno. Je tomu tak proto, že vinařství HORT, se kterým spolupracujeme, si zakládá na kvalitě svých produktů. Nevlastní žádné vinice a jezdí po různých vinicích, kde to má nasmlouvaný odběr hroznů. Hrozny si pečlivě vybírá. Podle mého názoru o kvalitě jejich vín svědčí i to, že výsledné produkty nedistribuují do velkých řetězců.
Zároveň projekt Lišky na vinici dává smysluplnou práci lidem s hendikepem, jako jsme například já a další kolegové. Zákazníci tak naše víno kupují s vědomím, že tím napomáhají jejich zapojení do běžného života.
Tak to je nejspíš hodně důležitá role ambasadora. Co přesně taková pozice obnáší?
Měl bych Lišky na vinici svým způsobem propagovat. Třeba dělat takovéto rozhovory a jezdit na různé akce. Ale zároveň dělám administrativu a sháním obchodní partnery a příležitosti, které by nám pomohly s prodejem vína.
Existuje v téhle práci „typický pracovní den“?
Ne. Je to hodně proměnlivé.
Které víno z kolekce Lišky na vinici je tvoje oblíbené?
Mám radši ovocnější vína. Chutná mi Rosé Pinot 2023. To je víno, které je sladší, ale není úplně nejsladší z růžových vín, která máme v nabídce. A v jeho chuti i vůni cítíte lesní jahody. Nemám naopak příliš v oblibě vína, jako jsou Hibernal a Chardonnay, ačkoli i ta mají samozřejmě své příznivce a jsou velice kvalitní.
A co se týče obecnějších tipů, tak pánům většinou doporučujeme Ryzlink Rýnský 2022 a dámám růžová vína.